Riffel

Eller prøv en riffel

Har du lyst til at prøve skydning så klik på linket og udfyldt skemaet og tryk på tilmeld knappen. Prøveskydning normal pris.

Tilmeld Prøveskydning

Vi skyder riffel.

Mandage

Senior kl. 15:30 til 18:00

Voksne kl. 19:00 til 22:00 -

Sidste skydning starter 21:30

Bliv skytte

Skydning handler om at kunne ramme plet. Det lyder så simpelt. Men det er en idrætsgren, som kræver koncentration, præcision og ro. Til gengæld får man en stærkere psyke, mentaltræning - og så alt det sociale, som sker ved siden af skydebanen. Skydning er en sport for alle - uanset alder og køn.

Link til skydebaner vi skyder på

Skibby 200 - 300 meter

Vestereng 25m pistol - 50m riffel

Sk/St Skårup 25m pistol - 50m riffel

Prøv Skydesimulator her

Skydelederprøven- tag den her

Vi har samlet al den viden om lovgivningen, du skal bruge for at være opdateret og varetage sikkerheden på din skydebane. Du får på uddannelsen også inspiration, som du og dine medskytter kan bruge til at skabe et godt og sikkert miljø i jeres forening.

Skydeledelsens Onlinekursus kan du få vejledning til at bestå skydelederprøven.

Det nye onlinekursus må ikke forveksles med skydelederprøven, der skal bestås for at virke som skydeleder fra 1. juli 2019. Onlinekurset kan med fordel tages forud for onlineprøven eller som løbende opsamling for frivillige med ansvaret for sikkerheden i landets skytteforeninger

På skydebanen eller ude i terrænet

Der er grundlæggende to slags skydninger; Baneskydning, hvor afstanden til skiverne er den samme hver gang (15m, 25m, 50m, 200m, 300m), og terrænskydning, hvor man går mellem forskellige skive opstillinger - og samtidig får en fin naturoplevelse.